Verwondering is onze drijfveer.

Verwondering was en is onze drijfveer. Verrassende hulp aan ondernemers bieden voor hun medewerkers die ziek zijn is ons doel.

<strong>Waarom Qees bestaat?</strong>

Waarom Qees bestaat?

Zoveel adviseurs en dienstverleners. Zoveel onduidelijk. Daar liepen we als ondernemers tegenaan toen we met een zieke medewerker te maken kregen. Dat moet toch anders kunnen, vonden wij. Zo ontstond Qees. Uit verwondering dat we dit normaal vinden.

We bundelden onze kennis van verzuimverzekeringen, wet- en regelgeving rondom ziekteverzuim en administratieve processen. We gingen op zoek naar een manier om overzicht te krijgen in één omgeving: voor de ondernemer, de verzuimverzekeraar, de arbodienst, de casemanager en de salarisadministratie.

Met een team van ondernemende professionals gingen we aan de slag. We brachten de keten in kaart. Alle partijen op een plek. Dat zou de communicatie makkelijker maken. We bouwden een portaal, waarin alles samen komt. We hergebruiken informatie uit de salarisadministratie. Voor de verzuimverzekeraar. Voor de arbodienst. Voor alle overige partijen rondom zieke medewerkers. Vereenvoudigen. Informatie delen. Grip houden. Duidelijkheid geven. Dat werd de basis van Qees. Dat deken we met jou.

Verrassend advies.

Informatie is handig. Maar we maken echt verschil met ons advies. Gevraagd. En ongevraagd. Daarbij houden we steeds jouw belang in voor ogen. Wat wil je? Wat kan je? Welke mogelijkheden zijn er? Daarop baseren we het advies. Voor jou. Van Qees. Duidelijk. Betrouwbaar. Eerlijk.

Neem contact op

Aan de bal?

We leerden dat ondernemers heel goed zijn in het oplossen van problemen. Dat is hun kracht. Soms verliezen ze daarmee uit het oog dat ze niet alles zelf hoeven doen. Zet de juiste persoon aan de bal. Geef een medewerker de verantwoordelijkheid wanneer hij of zij ziek is. Het zal je verrassen hoe goed je medewerker met die verantwoordelijkheid om gaat.

Onze verwondering blijft en brengt ons steeds een stapje verder. Onze liefde om de MKB-ondernemer met raad en daad bij te staan ook. Een steun in de rug voor ondernemers. Elke dag opnieuw. Dat is Qees.

De kernwaarden van Qees.

Toen Quibus ons kantoorpand binnenkwam, zagen we het. Op Quibus kun je rekenen. Altijd betrouwbaar. Altijd aan je zijde. Hij laat duidelijk weten wat hij wil: aandacht. Quibus is blij met de ondernemende professionals van Qees. Hij kwispelt van plezier als we het Qlubhuis binnenkomen. En als hij een keertje geen zin heeft, laat hij dat ons weten. Altijd eerlijk.

Daarmee bracht Quibus onze kernwaarden binnen. We zijn, net als Quibus, betrouwbaar. Doen wat we beloven. Soms nog iets meer. Duidelijk zijn we. En eerlijk. Omdat we daarmee het verst komen. Iets wat elke ondernemer wel kan waarderen. Daar halen we plezier uit. Elke dag opnieuw. Hier mag je ons op aanspreken. Dat zijn de kernwaarden van Qees.

<strong>Aan de bal?</strong>

Veelgestelde vragen.

Elke situatie kan weer leiden tot een nieuwe vraag. Hier staan vragen die we veel krijgen. Met een uitgebreider antwoord. Omdat je dat nodig hebt. Soms.

Ziekteverzuim brengt altijd vragen met zich mee. Wanneer moet een medewerker naar de bedrijfsarts? En wanneer volstaat contact met de casemanager of arboarts? De bedrijfsarts speelt een centrale rol in het verzuimproces, maar niet elke situatie vraagt meteen om een medisch oordeel. In deze Q&A leggen we uit wanneer de inzet van de bedrijfsarts verplicht is, wat zijn of haar rol precies inhoudt en hoe Qees zorgt dat alles soepel verloopt.

Lees meer

Een basiscontract bij de arbodienst heb je nodig. Maar je wilt als ondernemer wel weten waar je aan toe bent. Er zijn verschillende smaken voor zo’n contract. En ja, de keuze zegt veel over hoe jij risico’s en kosten wilt managen.

Lees meer

Ongeoorloofd verzuim klinkt streng, maar het betekent simpelweg dat een medewerker afwezig is zonder geldige reden of zonder dit netjes te melden. Voor jou als ondernemer kan dat frustrerend zijn: het verstoort de planning, kost tijd én kan leiden tot juridische gedoe.

Goed nieuws: veel ongeoorloofd verzuim kun je voorkomen. Hoe? Door vooraf duidelijke teamafspraken te maken over aanwezigheid en ziekmelden. Als iedereen weet wat de regels zijn – en zich erin herkent – vermindert dat misverstanden en discussies achteraf.

Lees meer

Gratis boek. "Help, mijn medewerker is ziek!"

Vol praktische tips hoe je meer invloed krijgt op het verzuimtraject van je medewerker.

Lees de details hier