Steun in de Rug voor ondernemers.

Qees zorgt goed voor jou. Juist als je medewerkers ziek zijn. We noemen dat de Steun in de Rug van Qees.

Steun in de Rug.

Gevraagd en ongevraagd advies. Maak steeds de beste keuze. Voor jouw bedrijf. En ook voor jouw medewerker.

Qees Portaal. Alles op één plek. Wel zo handig.

Eén plek voor alles. De keten is gekoppeld. Dat maakt alles een stuk makkelijker.

Als je medewerker ziek is.

Wij bieden hulp als je medewerker ziek is. Aan jou. Door dat bos van regels en adviseurs. Wij noemen dat geen casemanagement. We noemen dat de Steun in de Rug van Qees. Voor jou.

Neem contact op

De steun van Qees.

Je krijgt hulp bij alles wat met zieke medewerkers te maken heeft. Bij het casemanagement zijn wij de gesprekspartner voor de casemanager verzuim. We houden vinger aan de pols bij de verzekeraar. Regelen de uitkering Dat doen we ook bij het UWV. Jou houden we op de hoogte. We trekken aan de bel als je iets moet doen. Dat is Steun in de Rug van Qees.

De steun van Qees.

Je staat niet alleen.

Als je medewerker ziek is, houdt Qees jouw belang in de gaten. Managet het ziekteproces van je medewerker. Houdt steeds een vinger aan de pols. Zo biedt Qees de Steun in de Rug.

Gevraagd en ongevraagd advies.

Qees heeft contact met alle betrokken partijen. We staan naast jou. Houden overzicht, vertalen waar nodig en we geven je advies. Gevraagd en ongevraagd. Daardoor kun je steeds de beste keuze maken. Voor jouw onderneming. Voor je medewerker. Dat is de Steun in de Rug van Qees.

Qees Portaal.

Alles op één plek. Dat is het Qees Portaal. Elk dossier staat er in. Je vindt er informatie van iedereen in de keten. Zo vind je er de intake door de arbodienst. De uitkering van de verzekeraar staat er. Je weet precies hoe het financieel is geregeld. Ook de 42-weeksmelding bij het UWV vindt je hier. En als het zover komt, dan staat  ook de afsluitende keuring van het UWV in het Qees Portaal. Zo vind je alles op één plek. Inzicht en overzicht. Zo makkelijk kan het zijn.

Een plek voor alles.

Uniek in de branche: we hebben de hele keten gekoppeld. Van salarisadministratie tot arbodienst. Van verzekeraar tot UWV. Geen dubbele gegevens. Geen dubbele handelingen. Wel hergebruik van informatie. We halen de gegevens op uit de salarisadministratie en geven het door aan de betrokken partijen. We houden nauw toezicht dat iedere schakel in het proces de juiste stappen op het juiste moment zet. Een Steun in de Rug. Zo zorgen wij voor jou. Kun jij je richten op je medewerker en je onderneming.

De meest gestelde vragen

Elke situatie kan weer leiden tot een nieuwe vraag. Hier staan vragen die we veel krijgen. Met een uitgebreider antwoord. Omdat je dat nodig hebt. Soms.

Er zijn nogal wat misverstanden over het doorbetalen van je medewerker met een 0 uren contract als hij of zij ziek is. Eigenlijk is het eenvoudig: ja, iedereen met een arbeidscontract heeft recht op loondoorbetaling bij ziekte. Ook medewerkers met een oproep- of 0 uren contract. Maar daarmee is niet alles gezegd, want hoe stel je het salaris vast van iemand die geen vast salaris heeft?

Lees meer

Werknemers moeten zich ziek melden als ze door ziekte niet meer in staat zijn om hun werk te doen. De afweging om zich ziek te melden, maakt de medewerker zelf. Wanneer mag een medewerker zich ziekmelden? Je medewerker zou zichzelf de volgende vragen moeten stellen.

  • Ben ik ziek?
  • Ben ik nog in staat om te werken?

Als het antwoord op de eerste vraag ‘ja’ is én het antwoord op de tweede vraag ‘nee’ is, dan kan een medewerker zich ziek melden op het werk. Kan zich ziek melden.

Lees meer

Liever dan verzuimprotocol spreekt Qees van ‘teamafspraken als je even niet kunt werken’. In een ziekteverzuimprotocol leg je vast hoe er in jouw bedrijf omgegaan wordt met ziekteverzuim. Je beschrijft welke stappen gezet worden naar een terugkeer op de werkvloer.

Lees meer
Bekijk alle vragen

Gerelateerde blogs

Regelmatig schrijven onze professionals blogs over onderwerpen die waarschijnlijk ook voor jou interessant zijn.

Bekijk alle blogs