"Help, mijn medewerker is ziek!"

Met dit boek laat Qees ondernemers zien hoe ze invloed kunnen hebben op het verzuimtraject van hun medewerker. Ondernemers denken dat hun rol beperkt is. Onterecht. In de wirwar van wet- en regelgeving kun jij als ondernemer het verschil maken.

Lambert laat zien welke kansen jij laat liggen. Welke kansen jij kunt benutten.

Het boek van Qees

Geschreven voor ondernemers. Door een ondernemer. Uit de verzuimpraktijk.

“Iedere verzuimregel die anderen aan mij voorlegde, betwistte ik tot het blijkt te werken. Op deze manier is dit boek tot stand gekomen.”

“Ik zeg tegen de ondernemers die ik begeleid: je mag het zelf proberen, maar ik heb dat al ruim 10 jaar lang voor je gedaan. Maak er gebruik van. Of niet.”

“Voor alle ondernemers die hun medewerkers eigenaarschap laten tonen. Of eigenaarschap willen laten tonen. Ook als ze ziek zien. Juist als ze ziek zijn.”

Help! Mijn medewerker is ziek.

In onze gesprekken met ondernemers lichten we onze zienswijze op verzuimbegeleiding toe. En dat je als ondernemer meer invloed kan hebben. Die invloed heb je van de wetgever gekregen. Het lukt ons (als in: wij ondernemers) niet altijd om die invloed te benutten.

Dat is ook niet eenvoudig. De arbodienst wil van alles van je. Je verzuimverzekering geeft jou opeens allerlei verplichtingen. Het re-integratiebedrijf van verzekeraars wil ‘helpen’. En ook het UWV kijkt mee. En controleert je achteraf.

Binnen dit krachtenveld is het niet eenvoudig om je rol als ondernemer te pakken. Lambert Becks laat je zien welke kansen jij laat liggen.

Neem contact op

Bestel je eigen exemplaar voor € 19.95.

Het boek is verkrijgbaar via bol.com. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Klik op de link om te bestellen.

Kijk hier voor een inkijkexemplaar.

Je kunt het ook bij Qees bestellen. In beide gevallen pakken wij het boek dezelfde werkdag in en doet PostNL haar werk. Je kunt ook langs komen om het boek op te halen. Heb je grotere aantallen nodig, bel of mail ons dan.

Bestel je eigen exemplaar voor € 19.95.

Een boek over verzuim voor ondernemers.

Overzichtelijk geschreven. Makkelijk leesbaar. Een boek waar je in het dagelijks iets aan hebt. Opgebouwd in vier delen.

De kaders.

In het eerste deel nemen we je mee door de wettelijke kaders. We vertellen je ook iets over de kosten van zieke medewerkers en over de financieringsmogelijkheden.

Communicatie en het speelveld

In de volgende delen laten we je zien welke ruimte je als ondernemer hebt. Die is groter dan je denkt. Zeker. Ook laat ik zien wat je kunt doen om de regie in het ziektetraject terug te pakken.

Naslag.

In dit deel vind je achtergrondinformatie. Ook hebben we alle wetteksten  die we in deel 1 genoemd hebben, door AI laten samenvatten en weergegeven.

De meest gestelde vragen

Elke situatie kan weer leiden tot een nieuwe vraag. Hier staan vragen die we veel krijgen. Met een uitgebreider antwoord. Omdat je dat nodig hebt. Soms.

Ziekteverzuim brengt altijd vragen met zich mee. Wanneer moet een medewerker naar de bedrijfsarts? En wanneer volstaat contact met de casemanager of arboarts? De bedrijfsarts speelt een centrale rol in het verzuimproces, maar niet elke situatie vraagt meteen om een medisch oordeel. In deze Q&A leggen we uit wanneer de inzet van de bedrijfsarts verplicht is, wat zijn of haar rol precies inhoudt en hoe Qees zorgt dat alles soepel verloopt.

Lees meer

Een basiscontract bij de arbodienst heb je nodig. Maar je wilt als ondernemer wel weten waar je aan toe bent. Er zijn verschillende smaken voor zo’n contract. En ja, de keuze zegt veel over hoe jij risico’s en kosten wilt managen.

Lees meer

Ongeoorloofd verzuim klinkt streng, maar het betekent simpelweg dat een medewerker afwezig is zonder geldige reden of zonder dit netjes te melden. Voor jou als ondernemer kan dat frustrerend zijn: het verstoort de planning, kost tijd én kan leiden tot juridische gedoe.

Goed nieuws: veel ongeoorloofd verzuim kun je voorkomen. Hoe? Door vooraf duidelijke teamafspraken te maken over aanwezigheid en ziekmelden. Als iedereen weet wat de regels zijn – en zich erin herkent – vermindert dat misverstanden en discussies achteraf.

Lees meer
Bekijk alle vragen

Gerelateerde blogs

Regelmatig schrijven onze professionals blogs over onderwerpen die waarschijnlijk ook voor jou interessant zijn.

Wat is en doet een casemanager verzuim?

Cherinda van Abeelen.
Cherinda van Abeelen. Qeesmanager.

Een medewerker is ziek in de proeftijd, wat nu?

Ilse van Oorschot.
Ilse van Oorschot. Operationeel manager Qees.
Bekijk alle blogs

Gratis boek. "Help, mijn medewerker is ziek!"

Vol praktische tips hoe je meer invloed krijgt op het verzuimtraject van je medewerker.

Lees de details hier